Sunnuntaina pajalla mittailtiin ja moottoritilasta saatiinkin aikaan pistepilvi joka löytyy pajan 3D osiosta. Puumallilla ja pahviläystäkkeillä mittailtuna ainakin 40Ah akut mahtuvat Corollan konepellin alle helposti. Kaikki komponentit löytyvät nyt valmiiksi mallinnettuina, joten 3D taitoiset voivat pitää talkoot ATK:n äärellä ja koittaa sovitella tarvittavat osat konepellin alle.
Muutamia keskustelussa tulleita pointteja sijoitteluun oli mm:
- Akkujen olisi paras olla yksi iso paketti kuin useampia pieniä. Tähän syynä mm. se että akkukennojen lämpötila pysyisi mahdollisimman identtisenä.
- Moottori voi olla eteenpäin kallellaan (kuten kuvissa) tai vaihtoehtoisesti pystyssä tulimuuria vasten jolloin sen eteen jäisi isompi yhtenäinen tila.
Mekaniikan työstäminen jatkuukin siis seuraavat viikot sähköisenä kunnes moottorille saadaan kiinnitysraudat piirrettyä ja moottori saadaan Suomen kamaralle.
Seuraavaksi olisikin tarkoitus pitää tapaaminen eECU ja GUI ryhmien kesken. Hallilla esiteltiin jo protolautaa eECU:sta joka jutteli nätisti tietoja ulos GUI:n suuntaan ja moottorin ohjaimelle.
Ehdotuksena tapaamisajaksi on torstai 12.12 Helsingissä. Tarkka aika ja paikka on vielä auki mutta niistä tiedotetaan kunhan selviävät.
// Janne