Paljon on vettä virrannut Vuotoksessa sitten viime postauksen, mutta onneksi paljon on myös tapahtunut. Jonkinlainen rajapyykki on myös saavutettu eCorollan suhteen sillä auton moottoria aletaan tulevana sunnuntaina (15.2.2009) sovittelemaan paikalleen. Pajalla on sunnuntaina paikalla ihmisiä projektin eri osa-alueilta joten nyt viimeistään on hyvä tilaisuus tavata ihmisiä henkilökohtaisesti jos ei ole aikaisemmin onnistunut.
Näkyvimpänä edistyksenä auton suhteen on ollut Viken tekemät mallit ja protot moottoritilaan asennettavasta kehikosta johon moottori, akut ja apulaitteet kiinnitetään. Uusinta versiota odotetaan ilmestyväksi jo sunnuntaiksi Hikiän suuntaan.
Akkujenhallintajärjestelmän osalta kävivät Tanskalaiset Lithium Balancen ukot pitämässä Workshoppia Hikiällä 3-4 päivä helmikuuta. Tapaamisen aikana tutustuttiin toinen toistemme toimintatapoihin sekä käytiin polveilevaa keskustelua akuston teknisistä yksityiskohdista. Ajatuksia vaihdettiin niin akuston paketoinnista, eristyksestä, lämmityksestä, kuin kolariturvallisuudestakin. Tekijämiesten pettymykseksi ruuvimeisselit joutuivat vielä odottamaan ja varsinaisiin BMS:än asennustöihin päästään vasta muutaman viikon kuluttua kun Tanskalaiset toimittavat järjestelmänsä.
eECU elektroniikkaryhmä on jo pitkään pyöritellyt koodia testilevyillään, mutta nyt moottorin ja ohjaimen saavuttua päästään testaamaan osien yhteensopivuutta myös oikeassa elämässä. Pyörivätkö pyörät jo ensiviikolla?
Tekniikkalistalla on vaihdettu myös sähköposteja innokkaasti alipainepumpuista ja open source BMS:ästä. Ajatuksia sinkoilee ja aika näyttää mitkä niistä kehittyvät eteenpäin.