Laturit on Powerfinn PAC3200.
Molemmat hankittu "käytettynä", hintaa on varmaan tullut enemmän kuin uusilla vastaavalla. Uusia voi kysellä Amotec Oy:ltä.
Akusto akkuJukka:lta, hinta 6800e.
BMS teetetty itse, valvoo ylä- ja -alarajaa kennokohtaisesti.
Balansointi shunttaamalla.
Rahaa mennyt >5000€
Jännitteellä ei käytännössä ole niinkään merkitystä, pääasia että suunnittelussa on otettu riittävästi asioita huomioon, jotta oikeassa paikassa käytetään oikeaa komponenttia.
Yli 400vdc alkaa komponenttivalikoimat supistua ja 1000vdc saa tosissaan etsiä.
Volvossa lyijyakustolla 1500rpm moottorilla 90kmh@2600rpm. Akuston jännite tippui liikaa, jotta olisi saavuttanut suuremman nopeuden—>taajuus on jänniteriippuvainen, samoin saatava teho.
Konversion toteuttaminen ei ole mikään helppo tai halpa juttu, varsinkaan jos aikoo käyttää tuotteita joita ei ole suunniteltu ajoneuvoympäristöön.
Tiedonhakuun saa menemään satoja tunteja helposti.
Toisaalta jos on aikaa niin näiden asioiden kanssa saa helposti etäisyyttä muuhun maailmaan :-)
Terveisin,
Timo Mäkeläinen
Arvaa, niin luulet.
Kokeile, niin tiedät.