Minä ostin tämän Elcatin jonkin aikaa sitten silkasta kokeilun halusta - ja nähdäkseni, miten sähköauto sopisi meidän perheemme käyttöön. Nyt kokeilu on tehty. Auto on kiva ja näppärä ja akusto on vielä ihan käyttökelpoisessa kunnossa, mutta meidän käyttöömme (joka päivä motaria, risteyksiä, mäkiä ja sekalaista ajoa) akusto pitäisi vaihtaa. Jollekin toiselle tämä akusto voi käydä tässäkin kuosissa vielä pariksi vuodeksi. Olen antanut kertoa itselleni, että uuden akuston hinta on n. 3500 euroa. Akustoa voi kuulemma elvyttääkin, mutta itse en ole moista ainakaan toistaiseksi tehnyt. Tähän voi vaihtaa myös litiumakuston, josta olen hieman kyselly tuolla toisessa ketjussa.
Kokeilun perusteella olen vankasti sitä mieltä, että perheeseemme kuuluu sähköauto. Nyt pihassa on kuitenkin neljä autoa (kaksi ajoikäistä henkilöä), joten jostain pitää luopua. Olen tällä hetkellä kahden vaiheilla, pidämmekö vai myymmekö tämän. Mikäli myymme, alan tekemään konversiota tavallisesta perhefarkusta (tai hankin e-Corollan farkkuna). Päätökseen vaikuttaa merkittävästi se, löytyykö vehkeelle ostajaa.
Joku on näköjään kysynyt jossain välissä tämän "sähkömunan" hintaa ja se oli 4100 euroa. Mielestäni hinta on juurikin oikea tälle autolle ja siihen hintaan myös myyn sen (voittoa ei siis ole tarkoitus tehdä). Kyseessä on siis lasikattoinen, neljäpaikkainen ja viimeisin malli. Auto on nähtävissä ja koekäytettävissä Kangasalla.
Jos kiinnostuit, niiin ota pikimmiten yhteyttä sähköpostilla moc.liamg|niFpopj#moc.liamg|niFpopj
(Mikäli otat yhteyttä vasta ensi viikon alun jälkeen niin voi olla, että vastaus hieman kestää, kun reissaamme hieman perheen kanssa)