Tämänkertainen talliraportti tulee suoraan tallipäälikkö Ekin näppäimistöltä (Ekin viesti postitettu alunperin hankkeen aktiivipostilistalle):
Hyvää jälkivappua! Viime vko oli hallitouhujen osalta tynkä, sekä Jukka että allekirjoittanut olivat ulkomailla, työhommissa kiinni. Ja heti perään putkahti simajuhla joka otti osansa. Mutta toukokuu alkoi touhukkaasti, tänään (eilen) sunnuntaina hallilla käväisi myös taas yksi uusi asiasta kiinnostunutkin, joka on mm. pystyttämässä kotipihalleen 10 kW tuulimyllyä. Pystytystalkoot tiedossa..
Argillanderin Karin kanssa touhusimme hallilla lähemmäs puoltayötä ja saimme lopulta rälläkän säestyksellä moottorikehikon viimeisteltyä muotoonsa ja moottorin sovitettua oikeaan, lopulliseen kohtaansa. Alkavan viikon asia on nyt löytää pätevä hitsari joka vetää osat lopullisesti kiinni laadukkaalla saumalla.
Samanaikaisesti tehdään kehikkoon kiinnityskannatin moottorinohjaimelle, joka löysi myös lopullisen paikkansa. Ahdasta on, mutta kikkailemalla homma onnistuu. Liitteenä kuva tämänpäiväisestä asennusvaiheesta.
Tässä yhteydessä kunniamaininta uudelle aktiiviselle nuorisojäsenellemme Argillanderin Karille, joka on heittäytynyt työskentelyyn ihailtavalla aktiivisuudella, osallistumisella ja osaamisella. Sisätilan käyttöliittymä- ja hallintalaiteratkaisut etenevät Karin ja ”In-tiimin” ansiosta nyt hyvää vauhtia! Kari laittanee oman tilannekatsauksensa erikseen.
Hallille kaivattaisiin nyt lisää aktiivisia tekijöitä, jotta auto saataisiin mahdollisimman nopeasti ajokuntoon, mieluimmin jo tässä kuussa. Nyt käytännön tekeminen on liian harvojen käsien varassa, ajatellen haasteellisia julkistamis- ja valmistumisaikatauluja. Niitä onkin turha liiemmälti vielä kalenteroida etukäteen. Valmistumisnopeus on suoraan verrannollinen aktiivisten, sitoutuneiden tekijöiden määrään. Todennäköistä myös on että aurinkoiset kesäkelit entisestään vähentävät halliaktiivisuutta viikonloppuisin. Mitä pidemmälle kesä etenee lomia kohden, sitä hiljaisemmaksi muuttunee. Joten nyt on jokaisella mahdollisuus omalla panoksellaan konkreettisesti vaikuttaa eCorollan valmistumisen jouduttamiseen, tulemalla tekemään.
Maanantaina eli tänään saamme viimeinkin hallille myös BMS:n eli akkujenhallintajärjestelmän, jonka ympärille voisi hyvin rakentua oma osatiiminsä halukkaista. Akkukotelo eristeineen on myös hyvä erikoistumisprojekti jollekin/joillekin. Samoin lisä- ja apulaitteet, tehostimet, lämmitys, pohjan levytys, jne.
Ottakaa reilusti haasteeksenne jokin oma tehtäväsiivu, missio. Jokaiselle riittää puuhaa, ja kaikkea voi edistää ja tehdä yhtä aikaa ja limittäin. Yhdessä nopeammin maaliin!
T. eKi