Kiinnostaako foorumilaisia pedelecit elikkäs sähköavusteiset polkupyörät?
Laillinen sähköavusteinen kitti jolla konvertoidaan sinun oma fillari metkaksi menopeliksi

Päivämäärä: 11 May 2009 16:54
Keskusteluviestien lukumäärä: 17

No varmasti kiinnostaa, pistäs vähän tarkempaa tietoa…
Miten saisin dokumentin liitettyä niin saisit hetimmiten rutkasti lisä infoa?
laita mailia moc.oohay|neerg.eciohc#moc.oohay|neerg.eciohc niin kerron lisää
http://shop.crystalyte-europe.com/home.php
Mm. tuolta saa verkkokaupasta tilattua (870e). Löytyy monipuoliset lisukkeet myös.
Etuna 36v/250w verrattuna täällä mainittuihin 24v/250w. Vääntöä saadaan merkittävästi enemmän ja silti EU säädösten mukainen fillari.
itsellä harkinnassa oma velomobiiliprojekti kyseisellä tekniikalla…
Eikös moottorin teho yleensä ilmoiteta niin että se pystyy pitämään yllä tiettyä tehoa tautto yhtä jaksoisesti, tällöin 250w moottorin huippu teho voi olla esim. 400w lyhyt aikaisesti. Mahtaakohan juuri noissa mainitsemissasi siis olla tämä huipputeho erilainen kerta niistä saa sanomasi mukaan paremman väännön(?)
Mitä sanoo suomen laki asiasta, onko se moottorin teholukema esim 250w se raja vai onko se huipputeho jota rajoittaa lakisäästeisesti mikä on sallittua? Engalnnissa näyttäisi olevan salittua että huippu teho ylittää tuon 250w, mutta moottorin yhtäjaksoinen teho raja on 250w.
Onko kellään "sisäpiirin" tietoa että miltä näyttää muuttuuko teho raja rulevaisuudessa? Ilmeisesti siitä keskustellaan EU tasolla, mutta kuinka todennäköistä se on ja millä verukkeilla sitä yritetään saada kohotettua?
Sähköavusteisia polkupyöriä myy näköjään Suomessa jo moni, esimerkiksi:
http://www.fillarishop.com/
http://www.redwheel.fi/sahko.htm
http://www.helkamavelox.fi/index2.phtml?page_id=1160&navi_id=1160&10012_iProductId=HCE3A44N&10012_IPG:79_t=viewPublicProduct&
http://www.ae-performance.fi/AE-Performance_Oy/Sahkopyora.html
Onko kellään kokemusta joistain Suomessa myynnissä olevista malleista?
Myös tällaisia tarjolla: http://www.modularbox.fi/index.php?s=pyrkij%C3%A4 .
Mitenkähän on laadun kanssa…?
Täällä myydään konvertointi settejä: http://goldenmotor.com/.
Hyytyykö litiumakku pakkasella? Mikä on paras sijanti moottorille: edessä, keskellä vai takana? Kaasukahva vai nappitehonsäätö? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.
rally.fi / modularbox.fi näköjään kauppaa Pyrkijä-nimisiä pelejä kahden vuoden takuulla, eikä kai ole mikään ihan tuore tai pieni toimija, varsinainen toimiala on mönkijäkauppa. Pitänee käydä koeajamassa, mainosti että Espooseen on tullut ja Porissakin pitäisi olla, kehuu että toimittaa ja huoltaa ympäri Suomen
Kokemusta on Powacycle Lynx foldablesta, tilasin briteistä, tietoa esim: http://www.topelectricbikes.co.uk/Lynx-Folding-Electric-Bike/316.htm - laatu ei tuossa(kaan) Kiina-pelissä oikein vaikuta kovin hyvältä, myös käytännössä kävi kehnosti kun normaalissa ajossa "kaasukahva" irtosi ja sitten jossain vaiheessa löi kipinää ja ilmeisesti hajosi tehonsäädin. Amerikanmaalta olisi löytynyt sopivannäköisiä säätimiä ihan edulliseen hintaan, mutta rahti olisi siinä firmassa maksanut mansikoita. Voisihan tuota koettaa avatakin, ensin pitäisi löytää akun avain paikasta nimeltä hukka, oli systeemi jossa erikseen käyttöavain ja akun avain ;-(
Tosiaan tuo kahden vuoden takuu ja huollon läheisyys rally.fi:n peleissä kyllä houkuttaisi, josko tuollaisesta olisi ihan käyttöpeliksi. Olisihan tuossa tehoa ja kapasiteettiakin reippaasti enemmän kuin tuossa foldablessa. Tosin onhan kaksikin vuotta aika lyhyt käyttöikä, mutta kalliiksihan niiden korjaaminen maahantuojalle senkin aikana tulee, siinä mielessä voisi ajatella että takuu toimisi hyvänä kannustimena satsata komponenttien laatuun ja laadunvalvontaan.
Täältä saa sähkövermeet omaan laadukkaaseen putkikameliin.
Hieman myöhässä, mutta riippuen litiumakusta;
Lithium Ion -akut kestävät noin -20 … +60 astetta Celsiusta.
Lithium Metal Polymer -akut kestävät noin -20 … +60 astetta Celsiusta. Kuitenkin toiminta varmempaa kuin Lithium Ion -akuilla etenkin lämpimämmissä olosuhteissa.
Lithium Titanate -akut kestävät noin -40 … +55 astetta Celsiusta.
Lithium Ion -akut (uusimmat) on mainittu purkautuvan 80-prosenttisesti -40 asteessa Celsiusta verrattuna 100-prosenttiseen +25 asteessa Celsiusta.
Nickel Metal Hydride -akut purkautuvat 0-prosenttisesti -20 asteessa Celsiusta ja 80-prosenttisesti +30 asteessa Celsiusta.
Itse olen ajellut pari kesää Golden motorin konversiosetillä. Uudistin sitä tänä kesänä akun ja controllerin osalta siten, että sain lataavan jarrutuksen. Litiumakulla (36v 10 ah) ajelen töihin 25 km. Hyvin riittää virta. Pakkasilla en ole vielä viitsinyt akun kapasiteettia kokeilla. Lyijy(sla) akkuun verrattuna LiFepo4 akku on huomattavasti parempi, eli kevyempi ja virtaa kestää ottaa paljon. Laatu on ollut tässä vehkeessä ihan ok.
Mulla on kans golden motorin setti ollut vuoden päivät.. Ei nuita kukaan tehoja kysele. 1KW satsi on mulla 48v 12ah litium akulla, testailin viime talvena -25 pakkasessa ja ennen ukko hyytyy ennenku akku! Mut ei mahda kannattaa pitää pyörää pakkasessa..
"Ei nuita kukaan tehoja kysele. 1KW satsi on mulla 48v 12ah litium akulla, testailin viime talvena -25 pakkasessa ja ennen ukko hyytyy ennenku akku!"
Ei varmaankaan ole suuri todennäköisyys kyselylle. Mutta entä jos onnettomuuden jälkeen vahingonkorvauksia laskettaessa todetaan, että on ajanut vakuuttamattomalla rekisteröimättömällä moottoriajoneuvolla? Jos uhrin koko eliniältä maksat sairaanhoito- yms korvauksia yksityishenkilönä eikä vakuutusyhtiösi, niin voi loppuelämäsi tienestit ja nykyomaisuus mennä siihen.
Pieni mahdollisuus, mutta kannattaako se todella jättää huomiotta?
Yksi linkki puuttuu: www.ebikewheel.com
Hi
Resonate Electric Vehicles have just introduced the Gocycle Pedelec to Finland. it is the lightest electric bicycle on the market and uses Magnesium Alloy moulding for the frame and wheels.
For more info go to www.resonate.fi
Nyt saa Suomestakin laadukkaita muunnossarjoja ja kevyita ja kestäviä Litium-akkuja yms. asiaan liittyvää. Joten jos harkitsee sähköpyörän hankkimista, on yksi erittäin varteenotettava vaihtoehto tehdä omasta lempipyörästään sähköavusteinen.
Ohjausyksiköt ja liittimet ovat säänkestäviä, joten ne sopivat erinomaisesti Suomen ankariin olosuhteisiin. Pitkien johtojen ja helppokäyttöisten plug ´n play liittimien ansiosta sarjan asentaminen on helppoa ja mutkatonta. Takuutkin taitavat olla markkinoiden pisimpiä ja asiakaspalvelu toimii myös ostopäätöksen jälkeen.
Jos aihe kiinnostaa, kannattaa käydä tutustumassa www.greencycle.fi