Tuosta näytön sisällöstä. Noissa kuvissa näkyy vain jäljellä olevan ajomatkan näyttö. Se on tietysti (hyvin) tärkeä ja olennainen suure, mutta on muitakin kiinnostavia juttuja:
Hetkellinen kulutus, ('xx Ah/km'). Tärkeä siksi, että se ohjaa ajamaan taloudellisesti kun näkee mkä on kulutus tietyssä ajotilanteessa. Mielestäni Ah/km on olennaisempi kuin kWh/km koska Ah/km näyttää suoraan nopeuden jolla akun varaus vähenee.
Integroiva kulutus. Vaikka niin, että se nollautuu napista painamalla ja näyttää sitten keskimääräistä kulutusta nollauksesta eteenpäin.
Akun varaustila (Ah). Vastaa bensamittaria polttomoottoriautossa.
Akun jännite. Ainakin ThunderSkyn vanhat kobolttiakut notkuu kylminä (pakkasessa) oikein reilusti ja on tosi hyvä että näkee jännitteestä vähän osviittaa, kuinka syvään uskaltaa polkea pedaalia. Muutenkin nice-to-know.
Ajovirta (eli akustosta otettu virta). Ei olennainen mutta nice-to-know. Ohjaa taloudelliseen ajoon.
Ylin kennojännite ja alin kennojännite. Spreadista näkee kuinka hyvin kennot on balanssissa ja saa mielikuvan kennojen tilasta (onko esimerkiksi aina joku tietty kenno alempana kuin muut). Ei ehkä uutena olennainen mutta kun kennot vanhenee ja kapasiteetti pienenee ja sisäinen impedanssi kasvaa niin alkaa jossain vaiheessa olemaan kiinnostava.
Akuston lämpötila. Kiinnostavuus riippuu siitä kuinka hyvin akkujen jäähdytys(/lämmitys) toimii.