Niin, onko syytä huolestua ?
Käsite eCorolla saa aika mielenkiintoisia muotoja. Milloin tarvitsee olla agregaattori, milloin se, tämä ja tuo moottori ja osa. "eCorolla" ei kuitenkaan ole auto. Enemmänkin minusta pitäisi puhua konversiosarjasta, eli tietty kombinaatio osia riittää että autosta kuin autosta tulee sähköauto. Ei siinä "Corollaa" ole kuin vetoakselin sovitin ja konehuoneeseen laitettu kehikko johon tekniikka on istutettu. Tehdään siitä nyt sitten vaikka eFiat ja vaihdetaan vetoakselin sovitin ja tehdään uusi kehikko ja se on siinä. Ensimmäisen konversiosarjan tekijät ovat lähteneet tekemään siitä parempaa versiota, kokemuksesta viisastuneena. Sieltä sitten joskus tulee jotain, jos tulee.
Tuskinpa niitä siellä Axolla tms. huolestuttaa joku harrastajaprojekti jossa tulee muutama auto, visiot on olleet sadoissa ja tuhansissa mutta oikeasti niitä autoja on tehty vaan yksi eikä sitäkään katsastettu vaikka välillä toisenlaisiakin mainospuheita on. Valmet sitävastoin on iso peluri jolta voi herua tilauksia niin tottakai siellä ollaan kiinnostuttu kun rahaa annetaan. Kyllä se vaan on niin, että harrastaja saa itse osansa etsiä ja autonsa koota tai jos haluaa konversiobisnekseen, niin sekin on itse käyntiin polkaistava.
Sääli sinänsä, mutta minkäs teet.