Niin, olen ajatellut ostavani kesällä Elcatin. Nyt kiinnostaa kaikki k.o ajoneuvon ympärillä ;)
Toivottavasti jaksatte vastailla ja kertoa omia kokemuksianne Elcatista :)
Olen jo jonkin aikaa pohtinut elcatilla ajon nyansseja niin että ajaminen olisi sähköä säästävää ja mukavaa. Miten tulisi käyttäytyä kun lähestyy punaisia valoja? Moottorijarrutuksella tietysti, mutta miten tulisi valita mahdollisimman sopiva vaihde, kun ajatellaan jarrutusenergian talteenottoa?
Mitä muuta bensa-ajoneuvosta poikkeavaa tulisi tietää elcatilla ajosta?
Kuinka pitkälle olette päässeet Elcatilla yhdellä latauksella ja minkälaisilla akuilla?
Olen käsittänyt kaiken lukemani perusteella että syväpurkaus-lyijyakut eivät ole kovinkaan kestäviä. Samalla olen käsittänyt että Saftin NiCd-akuilla olisi "äärettömän" pitkä elinikä sähköauto-käytössä.
Onko kenelläkään kokemukseen perustuvaa tietoa siitä mikä olisi kokonais-edullisin akkuvalinta? Litiumithan käsittääkseni vanhenevat jopa käyttämättöminä…
Onko konstia jolla voisin osto-tilanteessa todentaa syväpurkaus-lyijyakkujen kunnon?
Kuinka verotuksellisesti sähköautoja kohdellaan nyky-suomessa?
Olen lukenut että lämmityslaite on polttoaine-käyttöinen, mutta onko se aina diesel? Voiko käyttää biodieseliä?
Onko kukaan hullu kokeillut (esim. mökillä) Elcatin latausta aggregaatilla?
Kuinka usein hiiliharjat tulisi vaihdattaa ja paljonko se maksaa? Kuinka pitkään elcatin sähkömoottori kestää käyttöä?
Sitten hieman perinteisempiä auto-aiheisia kysymyksiä:
-Onko elcat ruoste-herkkä? Kannattaako ruostesuojattaminen?
-Mitä autosta kannattaisi tsekata sitä koe-ajatessa?