Tässä vajaan vuoden elcatilla ajelleena olen siihen tulokseen tullut että sähköauto on varsin loistava peli. Ainut vaan että siinä ei ole kuin kaksi paikkaa ja pitäisi saada useammalla paikalla varustettu sähkökulkine. Uusien hinnat on niin järettömiä ettei semmonen kannata ja toisekseen niistä on tehty liian monimutkaisia. Yksinkertanen kuski tykkää yksinkertasista autoista.
Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto olisi konvertoida jokin pieni 5 paikkainen henkilöauto. Kantavuuksista ja henkilömääristä olen jokseenkin tietoinen, joten katastukseen menisi mahdollisimman keveällä akustolla jne jne… Mutta itse asiaan.
Mistä suomenmaalla löytää tähän käyttöön soveltuvia käytettyjä moottoreita? Uutta ei ole varaa ostaa vaikkakin se mukavaa olisi. Suunnitelmissa olisi DC moottori harjoilla tai ilman, teholuokka 10-20kW. Harjallisia löytynee varmaan helpommin. Auton kokoluokka tulisi olemaan suunnilleen kuplavolkkari, tai kuplaa itseasiassa olenkin tiiraillut vähän sillä silmällä. Tilaa konehuoneessa hyvin, takavetoinen ja muutenkin hauskan näköinen.
Elcatissahan olisi kyllä valmis tekniikka kaikkineen mutta ei millään raskisi sitä teurastaa kun on kuitenkin varsin harvinainen peli. Tai sitten jos jollain on myynnissä tekniikka tai konvertoitu vehe niin ilmoittele vaikka tässä ketjussa.