Kun muutoksen tekee yksityinen henkilö omaan autoonsa, muutoskatsastus riittää. Projektin tavoitteena on sourcata komponentit ja tehdä kitti (esimerkiksi näin, jos yhteisö näin äänestää), jonka kanssa sitten vie autonsa mihin tahansa autohuoltoon. Ohjeiden avulla kukatahansa voi tehdä tämän. Autoliike käytetyille autoilleen, autohuolto sivu busineksena, yksityinen autotallissaan, oppilaitoksien autolabrat ja koulutusmielessä vaikka mitä..
Jos sähköauto suunnitellaan alunperin UUTENA sähkökäyttöiseksi jne, on E-hyväksyntä edessä. Siinä saavutetaan se, että erään Eurooppalaiset autovalmistajat pyytävät perus autosta yli 50 000 € ! Komponentit ei maksa puoliakaan tuosta. Hävytöntä !
Siispä.. sähköauto 2.0 projektin lopputulemana ihminen voi autohuoltoa pyytää tekemään tämä muutoskatsastus. Sähköautoalan ammattilaiset sitten verifioimme tarvittavat dokumentit. Projektissa on jo mukana merkittävää kaartia tähän liittyen.
Puhetta on ollut, että nollapäästöautoista saataisiin käyttövoimaverokin alas. Vaikka se ei paljoa tänäänkään vaakakupissa paina. vero 400€/150 (15000 km/vuosi, kakkosauto) = 2,6€/100 km. Ja jos säkä maksaa noin 1,5 €/100km => 4,1€/100 km. Vakuutukset on matalat, koska ne menee auton moottritilavuuden mukaan. Mulla on joku 15-20 litraa omassaautossani, jos kaadan sinne moottoriin vettä. Toki roottorin pitää silloin ottaa pois. :)
AKE on positiivisesti mukana kaikessa teknologiaa kehittävässä ja luonnon kannalta positiivisessa. Sama pätee keneen tahansa politiikkoon. Kuka nyt haluaisi estää meitä osallistumisesta hiilidiosidi-talkoisiin ?
-Jukka