Jos tästä nyt sitten aloittelis keskustelua ja katsois mihin se johtaa.
Minulla on octavia 1.6 74 kW moottori tyyppi AKL.
Sama kone ja pitkälti myös tekniikka on seuraavissa VAG malleissa:
Audi A3 vm. -97 -> 03
Seat Cordoba vm. -99 -> -02
Seat Ibiza vm. -99 -> -02
Seat Leon vm. -99 -> -04
Seat Toledo vm. -99 -> -04
Skoda Octavia vm. -97 -> -04
VW Bora vm. -97 -> -04
VW Golf vm. -97 -> -04
VW Polo vm. -00 -> -02
Muutkin moottorityypit saattavat sopia samaan vaihteistoon, voin selvitellä jos kiinnostaa.
Projektissa on paljon kysymysmerkkejä joihin haluaisin viisaampien tai kokeneempien ottavan kantaa.
Perus asiat pitäisi ensin selvittää.
Tarvitaanko vaihteisto?
Onko se kiinteä välitys moottorilta pyörille?
Kytkintä ei siis tarvita?
Optimaalinen välitys, voidaanko se toteuttaa vakio vaihteella vai tarvitaanko jotain kikkailua ?
Peruutus varmaan onnistuu sähkömoottorilla ilman vaihteen vaihtoa?
Jos nyt rupean Octavian konehuonetta mittailemaan niin minkälaiset mitat sieltä halutaan,
tarvitaanko vapaa tila keskeltä "runkopalkkien" välistä vai lasketaanko "poskiontelot" mukaan?
Sähkömootorin sovitus autoon kuin autoon todennäköisesti onnistuu miltätahansa nyrkkipajalta, mutta mitenkä käy ajotietokoneen ja ylipäätään mittariston joka saa kaiken tietonsa ecu:lta?
Vai pitäisikö suosiolla kaikkien Konversiokittiä havittelevien valita niin vanha aihio että mittaristo olisi mekaaninen?
Jos nyt aluksi pääsisi näistä pohdinnoista eteenpäin.