No niin, nyt on pihassa noista aiemmin mainituista tuo 04/2007 rekisteröity, tosin valmistettu 08/2006.
Valinnan ratkaisi lopulta kilometrit ja se että tuo keskimmäinen olikin jo todellisuudessa myyty.
Auto siistin oloinen, minkäänlaisia vikoja en ole tietenkään vielä huomannut, paitsi että "nastarenkaat" on aivan loppu. Eli nastat nypitty pois ja myytiin kitkoina. :-) Näillä pakkasilla näyttäisi ekat sadat kilometrit soppaa kuluttavan meidän ajossa 6 litraa. Ei siis lohkista, eikä sisälämppäriä käytössä. Eikä penkinlämmittimiä alunperin Saksan autossa ollut myöskään.
Tällaista kuutta litraa vähän toivoinkin, varmaan putoaa tuosta kunhan kelit lämpenee ja oppii ajamaan, tarkastan vaikka noi rengaspaineet myös ensin. Jostain luin, että kannattaa pistää 2,9 eteen ja 2,7 taakse?
Lisäksi toisia vanteita ei ollut. Käsitinkö oikein, että avensiksen vanne saattaisi käydä?
Täyty tsekata myös noi huollot, minkälaisessa kunnossa esim. ilmansuodatin on. 30tkm leima löytyi huoltokirjasta, konehuoneesta taas kaksi öljynvaihtotarraa, oli muistaakseni 19tkm ja toinen sitten joskus tuon 30tkm jälkeen. Nyt mittarissa siis 46tkm ja myyjän mukaan seuraava huolto 50tkm. Täytyy funtsia tekisikö sitten vain pienen huollon nyt hetimiten vai 50tkm kohilla 60tkm huollon..
Niin juu, tiedättekö muuten voiko nuo valot jätää päälle asentoon? Autossa siis tuo smart key systeemi. Sammuuko ne itsestään ja meneekö ovet lukkoon jos vain kävelen paikalta avain taskussa? Kuinka varashälytin kytketään päälle?
Täytyy hommata suomenkielinen manuaali jostain tai enkkukin käy, toi Saksa ei taivu ihan kuitenkaan tarpeeksi.