Toivottavasti tämä avaus ei ole mitenkään palstan sääntöjä vastaan vaikka varmaankin mainostamiselta tämä avaus saattaa kovasti vaikuttaa…
Tähän ketjuun toivon keskustelua autoliikkeistä SUOMESSA, joissa on vähintään ESITTELYAUTONA jo valmiina liikkeessä (pääsee edes sisälle istumaan) eikä vain pelkkiä papereita esitellä sähköautoista. Siis asiakkaalla on mahdollisuus tutustua fyysiseen sähköautoon ennen ostopäätöksen tekemistä. Pelkkä sokkona tilaaminen ei minua ainakaan houkuta ja koskaan en ole ollut aidon sähköauton kyydissä edes. Vain sähkötrukkia on töissä tullut ajettua, mutta se yksilö ei ainakaan laiskan (sähköä säästävän?) kulkemisen takia mitenkään innostanut ajamaan. :)
Ideana olisi siis listata tähän ketjuun missä liikkeissä sujuvasti voi tutustua kunnolla sähköautoihin ja keskustelua itse autoliikkeistä esim. kokemuksia myyntipuheista ja todellisuudesta sähköautoilusta. Samoin liikkeen nimi, paikkakunta ja osoite/kaupunginosa olisi hyvä mainita. Hyvä olisi mainita myös tarkemmin merkistä, mallista, lisävarusteista ja ennenkaikkea MYYNTIHINTA.
Jos sitä vaikka rohkeasti itse innostuisi joskus jossain liikkeessä pääkaupunkiseudulla pistäytymään, vaikka varmaan ainakaan viiteen vuoteen en ole autoa vaihtamassa. Edelleenkin olen jostain syystä ihastunut nissan leafiin vaikken fyysiseen autoon ole koskaan päässyt itse tutustumaan. Ehkä siihen vaikuttaa paljon myös sekin että jotenkin luotan japanilaiseen autotekniikkaan enemmän katsastustilastojen perusteella, joten uskon sen olevan suht laadukas sähköauto… mutta en voi tietää onko todella näin…
Pieni epäilys minulla on että aika vähän on liikkeitä suomessa, joissa on valmiina (täys)sähköauto liikkein tilassa/parkkipaikalla kun ei ole vielä sellainen "näitä myydään paljon" tuote?