Maailma muuttuu ja niin muuttuvat myös ongelmat, tässä muutamia viime aikoina poimimiani uusia ongelmia :
- Pikalatauspisteitä nousee liian nopeasti jotta niitä ehdittäisiin laittaa esille. Suomessa ei ole ajantasalla olevaa reittikarttaa jossa kerrottaisiin mitä reittiä tulee käyttää jotta (pika)latauspisteet ovat max. 100km päässä toisistaan. Esim. sahkoinenliikenne.fi väittää pitävänsä listaa yllä mutta sitä on päivitetty viimeksi toukokuussa ja sieltä puuttuu ainakin Powerparkin pikalatauspiste.
- Induktiolatauspisteitä ei ole Suomessa eikä Jenkkien Leaffiin tarjolla olevaa induktiolatauskittiä myydä Suomessa.
- Sähköautojen käyttäjät syövät bensa-asemien kannattavuuden.
- Ilmalämpöpumppukin sähköautossa vie sähköä.
- Nissan Leaf on selvästi rumempi kuin samalle korille tehty Nissan Tiida.
- Nissan Leaf on liian kallis.
- Chevrolet Volt kuluttaa liikaa.
- Bemarin agregaattoria ei saa Leaffiin.
- Renault Zoe:a ei tuoda Suomeen.
- Smart ED ei tuoda Suomeen.
- Chevrolet Spark EV tulee Suomeen vasta syksyllä.
- Ford Focus Electric tulee Suomeen vasta syksyllä.
- Sähkömopoauto on liian halpa ja syö bensakoneautojen myyjien katteet, esim. Evo 2-sähkömopoauto 8.000e.
- Napamoottorin saa vain liian kalliiseen Mersuun.
- Vuoden vanhan käytetyn sähköauton hinta ei ole tippunut tarpeeksi.
- Sähköauto on Saksassa 30% kalliimpi kuin bensa-auto.
- Sahkoautot.fi myy eCorollaa kohta tulevaksi jo kuudetta vuotta ;)