Kaivelin vähän tietoja netistä lisää. Tuo pyörä on Corbinfiberin tekemä pyörä. Mielestäni siinä on vain kaksi kittiä yhdistetty eli napamoottorit on molemmissa pyörissä ja sitten synkronoitu yhteen ja jännite nostettu 72V:n. Katsoin myös greencycle.fi:n tarjontaa ja lakia.
Normisähköpyörä on max 25kmh, mopo max 45kmh niin tuosta tulisi lähinnä kevari jos haluaisi ajaa sillä. Mutta jos siinä olisi ohituskytkin, jolla sillä ajaisi max 25h tiellä ja sitten radalla kääntäisi siihen isomman nopeuden niiin mitähän laki siitä sanoisi ? Sama idea kuin ns. katulaillisissa autoissa - eri ohjelma radalle kuin liikenteeseen. Kaveri videolla näyttää että kytkimestä voi valita 20,40,60 mph.
Muutoskatsastuksen joutuisi tekemään ja verotuksessa voi olla koukkuja.
Olisihan se tietysti ainutlaatuinen prätkä sillä suurin ongelma niissä on se, että isoon moottoriin tarvitaan iso kori mutta jos on 72v akut repussa sopivassa kuumenemissuojassa painojakaumaa helpottamassa ja pyörässä vain kaksi fillarisarjaa (tai ite tehtyä) niin tuollaisen pyöränhän vois aika näpäkästi tehdä. Reppu ei näytä painavalta, mutta mitähän se voisi painaa ? Ei minun mielestäni prätkässä ole minimipainoa vai tuleeko jollekin mieleen joku juttu mitä en ole huomannut ? Turvallisuus on tietysti asia erikseen.