Elikkäs moinen on suunnitelmissa tällähetkellä, huomenna olisi auto tarkoitus hakea pajalle ja tutkia onko mihkään tuosta aihiosta.
Itsehän olen tosiaan 2011 sähköautoajoneuvoasentajaksi valmistunut työvoimatoimiston koulutuksesta. Muutoin olen koulutukseltani tietoliikenneasentaja ja tuleva älykkäiden työkoneiden ja sulautettujen järjestelmien tietotekniikkainsinööri. Olen harrastanut autoja noin 6-vuotta ja elektroniikkaa hieman pidempään.
Mutta asiaan: lähes kaikilla mausteilla oleva Vm.-92 Renault Safrane v6 kyseessä (sähkölasit, sähköpenkit, sähkösäätöinen ratti! (kaikkea ne keksiikin), sähköisesti säädettävä alusta, 2 zone ilmastointi jne. jne.) josta moottori ja automaattilaatikko on siirretty muuhun käyttöön. Suunnitelmissa todellakin nyt tehdä siitä sarjahybridi.
Alustavasti olen noin 20-30kw teholuokkaa miettinyt vaihtovirtamoottorilla, muutaman kwh akustolla + superkonkilla ja tietysti noin. 20-30kwh "aggregaatilla".
Safranehan on siitä hyvä pohja tähän muutokseen, että siinä on reilusti tilaa akuille ja laturille, vaikka toki vähän raskas onkin. Mitään nopeus ja kiihdytysennätyksiähän näillä spekseillä ei saavuteta, mutta kulutuksen pitäisi laskea melko mukavalle tasolle, auton varusteista ei tarvitse luopua ja perinteinen sähköautojen kantamaongelma pysyy poissa.
Onko kukaan muu muuten vielä yhteisössä toteuttanut sarjahybridiä?