Oletko seurannut sitä debaattia mikä Teslan ympärillä pyöri siitä, onko se auto nyt Brittiläinen vai Amerikkalainen, vai peräti Kiinalainen, jos lähdetään tarkkailemaan missä sen osat on valmistettu?
Eräs suuri syy siihen miksi ihmiset ovat kiinnostuneet Roadsterista varsinkin nykyisessä talousilmastossa on juuri se, että tavallinen kansa kokee ulkoistamiset haitallisena asiana. Roadsterin eräs myyntivaltti on, että se on Amerikkalainen auto ja tuo lupauksen siitä että autonvalmistuksen kruunu siirtyy takaisin Amerikkalaisille ja tuo mukanaan työpaikkoja ja rahaa sen sijaan että kaikki syydettäisiin Japaniin ja Kiinaan.
Vertaa Tesla Roadsterin ja pienemmiltä osin myös Chevrolet Voltin saamaa huomiota kaikkiin muihin sähköautoihin joita mm. Mitsubishi ja Peogeot ja Citroen valmistavat. Amerikkalaisia ei kiinnosta mikään mikä ei ole keksitty amerikassa, ja ulkomailla valmistettuihin tuotteisiin suhtaudutaan ihan oikeasti epäillen. Näkyy hyvin mm. Nokian suosiosta USA:n kännykkämarkkinoilla. Amerikkalaiset suosivat yhä Motorolaa ja RIM:ä (Blackberry) ja iPhonea vaikka ne ovat teknisesti paljon heikompia ja usein kalliimpia.
Raha on kova sana sitten kun tuote on päässyt markkinoille, mutta sinne päästäkseen sen pitää voittaa se "Ei ole valmistettu meillä" kynnys. Toyota ja Honda tietävät sen hyvin. Heidän piti aikoinaan uudelleenbrändätä kaikki automallinsa että jenkit eivät vertaisi niitä "Eurooppalaisiin kinnereihin" vaan kokisivat että niissä on jotain omaa - jotain amerikkalaista.