Minulla on tuossa Evo2 Elcatissani erinomaisesti toimiva säädettävä regen. Tänä aamuna kun ajoin töihin, niin meni 2,8 Kwh energiaa pelkkään auton liikuttamiseen. Koko matkalla en käyttänyt jarrupoljinta kertaakaan, regen lataa heti kun auton nopeus on suurempi kuin polkimen tehonpyyntiä eli myöskin nopeutta hidastaessa, niin talteen saatu energia oli vain 0,2 Kwh. Voimakkaampaa regen asetusta ei voi käyttää, koska hidastuvuus olisi jo epämiellyttävää käytössä. Eli rakentelijoille sanoisin, että keskittykää enenmän kulutuksen pienentämiseen kuin regenerointiin. Pääseehän tuolla regenillä pienen matkaa pidemmälle, mutta enemmän vaikuttaa kuitenkin auton muu tekniikka matkan pituuteen ja sen regenin voi kyhäillä jälkikäteenkin kun pirssi on muuten ok.
Esim. pikkuisenkin laahaava jarru nostaa kulutusta kevyesti jopa 10%. Painojakauma etu ja takapään välillä vaikuttaa paljon tai paljon kuormaa yhden renkaan puolelle ym…
Regen jarrutuksesta
Aloittanut:
Gnetman
Päivämäärä: 28 Jul 2008 16:33
Keskusteluviestien lukumäärä: 1
RSS: Uudet keskusteluviestit
Päivämäärä: 28 Jul 2008 16:33
Keskusteluviestien lukumäärä: 1
RSS: Uudet keskusteluviestit