Löytyykö maailmalta laturia, jossa jännitteen voisi säätä 72-144V väliltä?
Jos alkuvaiheessa jännite olisi systeemissä olisi 72V ja evoluution edetessä se sitten suurenisi 144V, niin selviääkö yhdellä ja samalla laturilla, vai onko lisäakkujen mukana uusittava myös laturi?
Päivämäärä: 14 Mar 2014 09:12
Keskusteluviestien lukumäärä: 5

Blog at kWsaki dot com
Noita saa myös täältä kaikenkokoisina ja ilman EVTV-lisää, mutta toki myös ohjaus pitää kehitellä itse:
http://www.evassemble.com/index.php?main_page=index&cPath=3
Tilatessa kannattanee mainita nimenomaan haluavansa CAN-ohjatun mallin, jos sellaista tahtoo.
Olen tuolta pari muuta laturia tilannut ja perille ovat tulleet, tosin hieman lämää saaneina varsin kevyen pakkauksen vuoksi.
Blog at kWsaki dot com
Nuo TCchargerin CAN-mallit ovat vissiin säädettävissä jännitteen osalta. Käsittääkseni muuntajasta johtuen skaala ei kuitenkaan ole älyttömän laaja. Eli juuri esim. 72-144V voisi olla mahdollinen, mutta tuskin sitä korkeammalle pääsee ilman rautamuutoksia. Ja sama toisinpäin. Ihan perus 1.5kW malli pitäisi olla myös säätyvä, jos joku osaisi puhua sille CANia.
http://www.batrium.com/ tekee jotain bms-järjestelmää, joka väittää osaavansa puhua juurikin TCchargereille. Nimimerkki Ripperton diyelectriccar.comista taitaa olla järjestelmän takana. Hinta tuolle systeemille tosin on kysymysmerkki.
edit: tuo EVTV:n myymä loota väittää kyllä venyvänsä 36-203V rajoilla. Ei huono diili.
Powerfinnilläkin yleensä PAC-sarjan laturit lähtee lähes nollasta jännitteen puolesta ja menee luvattuun ylärajaan. Hyvin ovat toimineet, sekä uudempi CAN-malli että "potikkasäätöiset" (=0-5V). Noita löytää täältä: http://www.powerfinn.fi :stä.
Jännitteen nosto kannattaa pitää mielessä myös kun valitsee kontaktoria, dc/dc:tä ja lämmityksen puolella (jos vastuksia käyttää akkujännitteellä). Sulakekin ehkä menee uusiksi kun nostaa jännitettä 2x.