Jos sinulla olisi täyssähköauto, niin mikä mahtaa olla kipuraja toimintasäteen suhteen? Eli paljon pitäisi pystyä ajamaan VÄHINTÄÄN (säästävällä ajolla) päivässä ettei ala tulemaan stressiä ja jatkuvaa laskemista että pääseekö myös takaisin varmasti?
Ajan suht vähän autolla vuodessa ja paljon vain lyhyttä matkaa, joten varmaankin 50km täydellä akulla olisi minulla kipuraja (talvella). Usein varmaan päivässä minulle riittäisi 25km, mutta pitää olla hieman pelivaraa että jos jotain yllättävää muutosta tulee, niin pystyy vielä johonkin muuallekkin yllättäen koukkaamaan… joten varmaan noin 50km kohdalla olisi pakko ostaa uusi akku.
Perheessä on myös toinenkin auto, joten täyssähköautolla pörräisin nurkissa ja pidemmät matkat suosiolla sitten tavallisella autolla.
Ja mitenköhän käy täyssähköautojen hinnoille kun akku alkaa olemaan aika lopussa? Onko aika mahdotonta myydä uutena ostettua päälle 30 000e autoa vaikka 10v päästä jos sillä pääsee EHKÄ (käytöstä riipuen) vain 70km keskimäärin täydellä akulla (uutena päälle 150km realistisesti vaikka lähemmäs 200km tehdas puhuu)? Siis meneekö hinta jo jopa alle 10v vanhojen polttomoottoriautojen….koska kukaan ei halua autoja jolla ei voi kovin pitkään ajaa kerralla? Ja ostajat googlettavat netistä että paljonko maksaa uuden akun hankinta asennuksineen (monta tonnia?), joten moni senkin takia ajattelee ettei kyllä käytettyä sähkistä osta. Jääkö silloin myyjälle helposti mustapekka käteen?