
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article148540.ece
Tässä uutisessa kannattaa huomata, että neljäs painopiste on "liikkuvan kaluston käyttötarkoitukset". Se merkitsee mahdollisesti pienempää ja keveämpää akkukalustoa henkilöautoon, jonka kapasiteettia korvaa polttokenno + vetysäiliö. Samalla akkujen lataus olisi 24 tuntista ja riippumatonta paikasta, tai töpselin sijainnista.
Saa nyt tämäkin taas tekeytyä. Muistan jo 1990-luvulla, kun Järvenpään suunnalta (+TKK) kerrottiin "muutaman vuoden" kuluttua olevan kaupallisessa myynnissä 1-5 kW polttokennoja mökeille ja veneisiin. Onhan se totta, kun isketään kymmeniä 100 W putkiloa nippuun ja johtimet päästä kulutukseen. Se ei vain ole vielä pitkälle kehitetty ratkaisumalli.
Aulis