Corolla vai Corolla Verso – Sähköautot – Nyt!

Kun nyt kerran valinta on tehty (hyvä valinta, ei siinä mitään), niin tungenpa lusikkaa vähän soppaan:
Corollastahan löytyy (eritoten naisten mieleen oleva) ”pystympi” Corolla Verso – malli joka laajenee jopa 7-paikkaiseksi.Sehän tarkoittaa joko 5-paikkaista autoa jossa on 150kg ylimääräistä kantokapasiteettia akustolle tai sitten 7-paikkaista kauppakassia meille niille joilla on enemmän tuota lapsikatrasta. Nähdäkseni autoa on saanut vuodesta 2002 lähtien ja Saksassa kaupitellaan sen ikäisiä 100 tkm mittarissa olevia yksilöitä noin 8500 euron nimelliseen hintaan. Akkujen sijoituspaikka on suuri kysymysmerkki, tietääkseni auton konepellin alla ei ole liiemmin hukkatilaa. (Tai siis tuleehan sinne tilaa kun kone poistetaan, mutta riittääkö se?)

-Otto Ryynänen-

Piilota Corolla vai Corolla Verso luonut Fantasos, 10 Mar 2008 22:55

Itse kaipaisin BMW 5-sarjalaista (tai Skoda Octavia) farmarimallina, mutta jos Corollaan on tyytyminen niin Verso ehdottomasti! Tällä saadaan akustolle lisää tilaa, jos aluksi valittu määrä tuntuu vähäiseltä. En haluaisi ottaa sitä riskiä että jään tien päälle. Lisäksi on 2 lasta joille pitäisi saada lomamatkoilla vaunut mukaan. Vaikkei olisikaan, niin aina joskus lisätilasta on hyötyä. Toisaalta, onko normaalissa Corollassa ja Versossa niin iso ero, ettei voisi ajatella kumpaakin?
– Paul Nieminen –

Ei kannata tyytä mihinkään. Kyllä niitä sähköautoja konvertoidaan jokaisen makuun. Takavetoisuus helpottaa kyllä konvertointia paljon, eikä tarvitse rajoittaa tehoja ettei tekniikka kestäisi.

Piilota Re: Corolla vai Corolla Verso luonut EVforMe, 21 Mar 2008 17:28

Ettei ne lomamatkat jäisi pelkästään piknikeiksi niin kokonaisilmanvastukseen on hyvä kiinnittää huomiota. Verson isompi otsapinta-ala merkitsee oleellisesti isompaa kokonaisilmanvastusta, mikä maantieajossa rajoittaa toimintasädettä merkittävästi. Ja akkujen nykyisen hinnan perusteella kuvittelisin, että akkumäärää rajoittaa enemmänkin lompakon paksuus kuin auton tavaratila.

Noin henkilökohtainen mielipide corollasta on ”ruma”. Verso olisi jo sitten siedettävä ellei jo hieno. Noissa takavetosissa taitaa ongelma tulla siinä jarrutusenergian talteenotossa (käsijarrukäännös efekti).

Mutta oletin tämän threadin käsittelevän sitä kuinka yhteensopivat ohjeet ovat tavallisen korin ja Verson suhteen. Siis onko elekrtoniikka näissä sama? Onko moottoritilan kiinnikkeet samalla etäisyydellä toisistaan ajatellen akkujen ja moottorin kannatuksia? jne…

Jos auton tekisi itse, niin samahan se mikä pohjaksi ottaa, mutta itsellä ei tunnu riittävän aikaa sellaisen rustaamiseen. Siksi ne tarkat ohjeet olisivat hyvät jos sellaisen teettäisi.

Pahus, nyt löysin pitkän etsimisen jälkeen että corollan tulisi saamaan millä corilla tahansa.. Pahoitteluni.
Kiinnostukseni sinänsä sen kun kasvaa!