eCorolla
- Ajokapasiteetti: 150 km (lisäakustolla 300 km)
- Korityyppi: valittavissa (sedan/hatchback/wagon)
- Suorituskyky: polttomoottoriversiota vastaava
- Jarrut: auton alkuperäiset + regeneroivat (=ottavat jarrutusenergian talteeen)
- Turvalaitteet: auton alkuperäiset
- Väri: valittavissa
- Varustelutaso: valittavissa
- Ajotietokone: vakiona
- Lataus:
- Vakiolaturilla: n. 10 tuntia (16A liitännästä, vastaava kuin esim. lämmitystolpissa)
- Kolmivaihelaturilla: n. 3,5 tuntia (3x16A kolmivaiheliitäntä)
- Pikalataus: teknisesti mahdollinen alle 30 minuuttissa (edellyttää pikalatausasemien rakentamista)
- eCorolla on vielä prototyyppivaiheessa. eCorollan prototyyppi 2.1 on hyväksytysti muutoskatsastettu (ajomatka n. 100-120 km, viisipaikkainen). Sarjatuotanto on vielä 2-3 prototyypin päässä ja kaupallista toimijaa etsitään autoja valmistamaan.
Toyota Corolla muunnetaan sähköiseksi poistamalla polttomoottori ja siihen liittyvät osat ja asentamalla niiden tilalle alansa huippua edustava sähkötekniikka litium-akustoineen. Autot valmistetaan sarjatyönä tuotattamalla sähkökomponenteista modulaarinen asennussarja, joka on suhteellisen nopeasti vaihdettavissa polttomoottoritekniikan tilalle.
Lisätietoja?
- Katso eCorollan esittelyvideo.
- Pressikuvia.
(*) Auton ominaisuudet tarkentuvat prototyyppien testauksen aikana. Annetut arvot ovat tavoitearvoja.
Amperi Ltd., Asennus-Mikko, Alu-Saari Oy, Continental, Cool Power Solutions Oy, Tm:i Daniel Salonen, DesignIlmoValtonen Oy, ED-Design Ltd., Electric Vehicle-X Finland, Fortum, Jay Style, Juniorkumi Oy, Lähivakuutus, PalonenLABS, Sähköajoneuvoyhdistys SAY r.y., Suomen Protoset Oy, Tampereen Ammattikorkeakoulu, Töysän Kanelikorput, Würth.
Katso myös: eCorolla 2.0