Ilmoitustaulu: Ostetaan DC-moottoriohjain n.500A, ja 24-48V->14V -muunnin / kimppatilaus evpartsista

Projektini on tavallisen bensa-auton hybriditys: aluksi aion lisätä akkujen määrää ja kytkeä laturin pois päältä, myöhemmin korvaan laturin muutaman kilowatin sähkömoottorilla, ettei ainakaan tyhjäkäynti veisi ollenkaan bensaa. Eipä tule kummoinen hyötysuhde tällä tavalla, mutta pitäisi olla helpohko projekti toteuttaa.

Itsellä oli saman tyyppinen suunnitelma. Normi laturi pois, tilalle järeämpi moottori/laturi jos nykyinen moniurahihna luistaa niin tilalle nokkahihna. Irti auton omasta virtajärjestelmästä. Uudelle järjestelmälle oma akku, josta ”pieni” 5-15w lataus auton akulle. vaihdekepin viereen hallinta vipu josta voi ladata voimakkaasti (jarrutus) tai käyttää moottoria (apuvoima ohittaessa). Kutsuin tätä tyylin ”manuaali-hybridi”:ksi.

Nämä oli suunnitelmat ennen kuin löysin Sähköautot – Nyt sivuston. Olisi ollut hyvä visio olisi saanut kulutusta alas varmasti, mutta se ei ole samalla tasonna sähköauton kanssa. Aika paljon helpompi/halvempi.

Muuten et kyllä saa 500:taa ampeeria kulkemaan kiila/moniura hihnaa pitkin. Ja mieti sitä mun tyyliä. tyhjäkäynti vie vähän ainetta, ylämäessä/ohittaessa sitä soppaa menee.

Ps: Jos otat laturin irti ja ajat pelkillä akkujen virroilla, kulutus tippuu siinäkin aika hyvin.