Kierroksia koneeseen! – Sähköautot – Nyt!

Tänään päästiin mallaamaan Azuresta Corollan keulille, mutta vielä ilman kehikkoa. Sen osat kyllä oli saatavilla, mutta hitsaamaan ei ruvettu tänään ja kehikko on edelleen palasina.

Vetarit ei mene suoraan vaihdelaatikkoon. Se on nyt kokeiltu. Harmittavan pienestä on kiinni: Corollassa on 23 hammasta ja Azuressa 22 hampaalle koloset. Halkaisija ja pituudet ovat identtiset.

Ratkaisuksi otettaneen speksata nuo tarkasti Azurelle ja he sitten asentavat uuteen tuotantoonsa oikeat hammastukset.

Vetareitakin voitaisiin ehkä modailla, mutta niiden irroittelu asennuksen yhteydessä syö aikaa ja maksaa konvertoinnissa turhaan.

Eki mittaili aluslevyn muotoja Corollan alla pitkän illan. Hyvää ajatusta ja muoto alkaa hahmottua. Useassa osassa asentuvat levyt auttavat varmasti pohjan ilmavirtausten kanssa. Varsinkin, kun keulan aukotkin umpeutuvat suurilta osin sisäpuolelta maskilevyillä.

Softa-ryhmä debuggaili toisen Azuren setin kanssa ja väylillä oli illan mittaa eloa. Vielä ei moottoreita pyöritelty, kun korkeajännitekytkennät jäi puolivalmiiksi päivällä. Ens kerralla sitten 🙂